Thursday, February 19, 2009

- Akhbar Hari Ini 3 -

Jangan politikkan isu penjenayah ditembak: Syed Hamid - Berita Hairan

KUALA LUMPUR: Parti pembangkang hari ini diingatkan supaya tidak menjadikan kejayaan polis menembak mati enam penjenayah di Kampung Kemunting, Kulim, Kedah dua hari lalu, sebagai isu politik atau perkauman.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Syed Hamid Albar, berkata parti pembangkang sepatutnya memberi penghargaan terhadap komitmen polis dalam menjaga keselamatan negara. "Saya tidak faham, kenapa semua perkara mereka (parti pembangkang) nak politikkan. Polis berjaya menumpaskan kumpulan perompak yang dikehendaki dan polis terpaksa balas tembakan kerana penjenayah terbabit mulakan tembakan, mereka hanya pertahankan diri.

Aik..pasal apa tiba2 dok ungkit pasal ni..?? mamun ke apa? Pakatan Rakyat tak kata apa pun lagi...ada apa2 ke ni? macam hareemm....

Abdullah anggap Sivakumar bantah keputusan Sultan Perak - Utusan Meloya

PUTRAJAYA 19 Feb. — Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menganggap tindakan Speaker Dewan Undangan Negeri Perak V. Sivakumar melarang Menteri Besar Datuk Dr Zambry Abdul Kadir daripada menghadiri persidangan dewan itu selama 18 bulan sebagai membantah dan menentang keputusan Sultan Perak Sultan Azlan Shah.

Perdana Menteri berkata kerajaan negeri Perak bagaimanapun akan terus berfungsi dan menjalankan pentadbiran sebagaimana yang dikehendaki oleh rakyat dan sebagai kerajaan yang sah.

Aii...lupa ke kat Terengganu thn lepas?? mamai kot..tdoq tak cukup ka? pandai kata orang derhaka... Macam haremmm....

BN tidak cadang adakan p'raya di Perak - Malaysiakini

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) di Perak tidak bercadang untuk mengadakan pilihanraya sebagai cara untuk menyelesaikan kemelut politik di negeri itu, tetapi akan terus memerintah demi rakyat di negeri berkenaan.

"Dalam situasi yang ada sekarang ini, saya fikir lebih baik sekiranya kerajaan BN terus dengan pemerintahannya. Buatlah apa yang boleh untuk rakyat negeri Perak," kata Perdana Menteri.

Nyeh..nyeh..nyeh..takut nampak..? kalau bubar terang la kalah mat ngantuk ni...time Pilihanraya ni mesti sibuk...tak dak masa la nak tdoq puas2... macam hareemm....

No comments: