Sunday, February 15, 2009

+ Kemarau +


Rasanya sudah 2-3 minggu hujan tidak menyimbah di bumi Pulau Pinang ini. Suhu meningkat dengan mendadak ditambah pula kebakaran yang berlaku di Sumatera mengakibatkan indeks pencemaran udara di kawasan Seberang Perai meningkat.

La ni aku tidur pun nak kena buka kipas full tiap-tiap malam....selalunya paras 4 saja alatur kipas tu...la ni sebab tak tahan kena buka full...kadang2 aku backup lagi satu kipas duduk yg ada kat tepi aku tu. Kipas duduk tu aku gunakan selalunya untuk menyejukkan laptop aku ini.

Cuma pagi semalam ada la sedikit hujan yang turun. Syukur Alhamdulillah atas kurniaanNya. Cuma aku tak perasan bila hujan tu turun pasal dok lelap sempoi waktu tu. Ketika nak bertolak ke tempat kerja je pagi tu aku tgk seat cushion motor aku basah walaupun jalan dah semakin nak kering.

Apa pun ini semua dugaan tuhan..kita sebagai hambaNya wajiblah menerima dengan penuh kesabaran dan tenang. Sebenarnya bnyk tempat ni yang terkena tempias global warming ni...bumi dah semakin tua..mcm2 la sakitnya. Kita sebagai manusia perlulah menjaga amanah yang Allah S.W.T kurniakan ini.

No comments: