Tuesday, September 2, 2008

Hari Pertama Hari Kedua


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua........


Hari ni adalah hari pertama aku datang kerja selepas hari kedua umat islam berpuasa di Malaysia ni. Setakat ni x letih lagi la...cuma mengantuk tu ada skit...semalam aku berpuasa di umah biasa je...cuma terlelap tu kerap skit..hehehe...biasa la..kat umah tak blh kata apa la....


Awal aku datang keja hari ni...lepas sahur tak tidur terus bersiap utk datang keja...sampai kat opis ni bnyk mail yg nak kena read, reply dan delete...pelan2 la aku buat..sebab time posa ni aku punya schedule mesti berubah skit...ye la..tak payah pi makan pagi..dah save time skit tu...ni yg aku rajin2kan tangan untuk menulis blog ni. Sahur tadi aku mkn bnyk jugak la...tu pun aku amik nasi abah aku yg tak habis...aku pun habiskan la...sebutir nasi sama seperti titik peluh petani..nyeh..nyeh..macam iklan la plak.


Tghari ni igt nak pi lepak dalam surau...dok lama2 dalam opis ni badan pun dah jadi sejuk...kurang pergerakan..dan apabila kita berpuasa bermakna kita tak makan dan tidak ada pembakaran didalam badan kita. Sumber ni aku baca dalam paper mana ntah..tapi 2 thn lepas tak silap aku....jgn igt aku main hentam keromo je.


Apa pun kepada umat islam....Selamat Berpuasa semua...moga Ramadhan kali ni membawa sinar baru pada kehidupan kita dan ambil lah peluang ini untuk memperbanyakkan ibadah kita pada Allah S.W.T. Tahun ni bilangan hari berpuasa kita lebih senang diingati..ye la..1 Ramadhan bersamaan dgn 1 Sept. So senang la nak igt sudah berapa hari kita berpuasa.

No comments: