Tuesday, September 23, 2008

- Politik Oh Politik -

Dah lama tak sembang pasal politik ni.....satu negara huru-hara pasal 16 Sept tu yang tidak menjadi kenyataan akhirnya. Bagi aku benda ni mudah saja...ini adalah salah satu taktik DSAI untuk mengaburi mata BN/UMNO yang kelam kabut menepis serangan DSAI.

Disamping itu BN semakin kacau bilau dengan pengumuman Parti Maju Sabah (SAPP) untuk keluar dari BeeEnd. Ternyata kepimpinan Pak Lah semakin ditolak oleh masyarakat....kesian noo kat dia...orang dah tak mau tetapi muka masih tak malu nak pegang negara..

Naib Presiden UMNO Tan Sri Muhyiddin juga telah mencetuskan kontroversi dengan mengeluarkan kenyataan tentang pelan peralihan kuasa yang dianggap terlalu lama di samping senario politik UMNO/BN yang semakin kacau bilau ini.

Sehari dua ni antara topik paling panas adalah harapan rakyat kepada kerajaan untuk menurunkan harga minyak sebelum Hari Raya. Kerajaan mungkin memberi keputusan dalam masa 2 hari (ketika laporan ini ditulis). Nyeh..nyeh...kita tunggu dan lihat. Jangan digula-gulakan buat kali kedua dah la...

Dan berita yang terbaru hari ni adalah penangkapan Raja Petra dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) . Pakai dah kerabat raja tu...macam2 la kena nanti. Hmm...kera jaan dah habis modal dah...takut dengan tulisan2 blogers. Lu pikir la sendiri..............

No comments: