Friday, September 26, 2008

- Pak Lah Terdesak -

Malaysiakini

Pemilihan Umno ditangguh hingga Mac
Jimadie Shah Othman Sep 26, 08 12:11pm
kemaskini 2:04pm Majlis Tertinggi Umno memutuskan hari ini untuk menangguhkan perhimpunan agung serta pemilihan parti dari Disember ke Mac tahun depan.
Penundaan ini bertujuan memastikan proses peralihan kuasa berjalan lebih awal.
Ia dilihat sebagai usaha mendesak Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menyerahkan kuasa kepada Timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam tempoh enam bulan.


Nyeh..nyeh..nyeh...dah tak lama dah la tu Pak Lah....bagai telur didalam kuali...bila panas telur akan keras (siap digoreng). Nampaknya berbagai penentangan sama ada dari luar atau dari dalam BN sendiri yang mahukan Pak Lah berundur. Namun media massa arus perdana seperti Utusan Meloya dan Berita Hairan menulis dengan gaya tulisan paling manis dan enak sekali.

Bermula dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Zaid Ibrahim yang menentang penahanan 3 orang dibawah ISA diikuti dengan perletakan jawatannya. Kemudian disusuli pula dengan kenyataan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menyifatkan tempoh peralihan kuasa adalah terlalu lama. Kini dua orang menteri iaitu Datuk Seri Rais Yatim dan Datuk Shafie Afdal yang boleh dianggap senior telah menyarankan supaya kerusi Presiden dan Timbalan Presiden dipertandingkan telah menampakkan penolakan secara terang-terangan terhadap Pak Lah.

Pak Lah semakin lelah dengan situasi terkini dan langkah terbaru yang dilakukan untuk menahan serangan dari pelbagai penjuru ini adalah dengan menangguhkan tarikh perhimpunan agung UMNO ke bulan Mac tahun depan. Keadaan ini dilihat adalah sebagai jalan terakhir untuk mempertahankan jawatan dan rangkaian perniagaan anak dan menantunya.

Mohafero - Wakaka...kesian kat hg ni Pak Lah...orang dah tak mau tu...tak kan buat2 tak faham...dok tunggu apa lagi..mau cargas la secepat mungkin. Australia kan ada....nyeh..nyeh....nyeh....

No comments: