Monday, January 12, 2009

Pilihanraya Kecil KT - P036


Aku tak tau sapa yang akan menang nanti dalam PRK Kuala Terengganu ni...tapi apa yang boleh aku bgtau senang je. Sapa yang berada di KT tu akan tau sapa yang akan menang. Senang je nak tau....kalau ceramah dari BN orang ramai..memang BN yg akan menang la.

Tapi kalau PR yang ceramahnya lebih mendapat sambutan...memang terang la PR akan menang. Jadi penduduk di KT lebih memahami suasana semasa yang berlaku sekarang ni. Seperti juga di PRK Pmtg Pauh tahun lepas.
Penduduk disekitarnya dah tahu siapa yang akan menang. Cuma biasalah siapa yang dok baca paper dan tgk tv tu....mesti dok cerita pasal BN saja...akhirnya Arif Shah tersungkur juga walaupun beliau dikatakan popular di kawasan Seberang Jaya.
Mungkin di KT ni agak berbeza dari Pmtg Pauh. Ini kerana pada PRU tahun lepas saingan memang sengit dari kedua-dua parti itu. Berbeza pula dengan Pmtg Pauh yang memang menjadi kubu kuat Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Dapat dilihat ceramah dari PKR dapat memenuhi sebuah mini stadium berbanding ceramah yang dianjurkan BN yang hanya dapat memenuhkan gelanggang bola keranjang ataupun kawasan rumah persendirian. Dari sini penduduk di sekitar Pmtg Pauh sudah dapat mengetahui siapa pemenangnya.
Jadi penduduk KT....anda penentunya...dan anda tahu kini siapa pemenangnya......
Selamat Mengundi....

No comments: