Thursday, January 15, 2009

Oh Arab Oh Palestin...



Malas aku nak sembang pasal Palestin ni…
Bukan pasal aku tak prihatin…..
Bukan pasal aku tak mau ambil tau
Tapi aku sakit hati dengan negara Arab sendiri
Meluat betul aku dengan negara-negara Arab ni
yang hanya mampu melihat sahaja….


Walaupun Israel dikelilingi oleh negara2 Arab sayang sekali
Semua x dak teloq…maaf bercakap la…ayat tu yg paling sesuai
Lebih satu billion umat Islam lain pun x mampu berbuat apa2
Selagi Amerika berkuasa kita kena terima hakikat
Walaupun kita tak dijajah secara langsung
Secara lahiriahnya kita tetap dijajah oleh Amerika dan Israel


Ada yang sembang kemas dekat kedai kopi
Ada yang maki sana maki sini dekat Israel
Ada yang bakar bendera
Ada yang baling kasut
Ada yang tak buat apa2 tapi dok gelak besar


Memang x ada effect kalau kita tak buat apa2
Tak kan kita nak tunggu dan lihat saja?
Mana perginya sikap menyayangi saudara se Islam
Banyak yang kita lupakan
Dan Allah memberikan kita peringatan


Masalahnya negara Islam pun penakut…
Kenapa takut?? Semua ekonomi dipegang oleh US
Walaupun semua mengetahui secara tak langsungnya
yang bangsa Yahudi adalah dalang utama disebaliknya
Semua x dak teloqq…..
Malas dah aku nak ulas….


Sama je tak boleh buat apa2
Boikot, menderma ke tabung dan berdoa
Adalah harapan terakhir yang kita mampu buat
X kan kita nak tengok saja..?


Agak2 la………

No comments: