Saturday, November 29, 2008

Melayu Sana Melayu Sini

Hari ni nak sembang pasal politik skit. Lama dah tak sembang...malas nak update kat blog ni pasal politik...nak kena fikir banyak....

JOHOR BAHRU 29 Nov. _ Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat berkata, kenyataan Timbalannya, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berhubung ketuanan Melayu tidak menggambarkan pendirian parti itu yang mewakili masyarakat Cina.
Tegas Tee Keat, sebarang kenyataan mengenai isu tersebut akan dibuat oleh jurucakap parti di peringkat kebangsaan dan negeri di bawah biro penerangan.
Justeru, pendirian peribadi tidak boleh dianggap sebagai pendirian parti, kata Menteri Pengangkutan itu selepas mempengerusikan Jawatankuasa Perhubungan MCA Johor di bangunan MCA negeri di Jalan Segget di sini hari ini.- Utusan.


Kenapalah semua orang melatah sangat dengan ketuanan melayu ni? Sebab kita dok fikir pasal melayu sana la...melayu sini la yang melemahkan melayu ni... Kita kena berpijak pada bumi yang nyata....kembalilah kepada Islam. Utamakan Islam dulu baru la fikirkan hal bangsa melayu ni....sekarang secara tidak langsung kita telah menerima azab kecil dari Allah S.W.T. Islam dilupakan dan asyik dok fikir melayu sana melayu sini la.

Segala statistik berkaitan segala sosial, orang melayu adalah bangsa yang teratas keburukannya. Tidak ada kualiti langsung...pasal apa?? pasal dok fikir melayu sana melayu sini la....gejala mat rempit, pelacuran, kemiskinan, jenayah orang melayu adalah dominannya. Cuba fikir sejenap bangsa apakah yang mengharumkan nama Malaysia? Nicol Ann David, Lee Chong Wei, Mohanandas malah penyumbang-penyumbang pingat emas untuk Malaysia di sukan-sukan antarabangsa sama ada SEA, komanwel dan Olimpik. Berbangsa apakah mereka-mereka ini? Bangsa manakah penyumbang terbesar pingat negara??

Jadi amat lucu sekali jika orang melayu mula melatah berhubung ketuanan melayu. Saya bukanlah anti melayu malah saya juga berbangsa melayu. Yang penting Islam mesti didahulukan dahulu dan Insya Allah. Allah akan memberikan kemudahan pada hambanya dalam meneruskan kehidupan di dunia yang sementara ini. Kembalilah pada ajaran Islam yang sebenarnya.

No comments: