Thursday, April 29, 2010

Pendidikan Seks

Ada orang tanya tentang pendidikan seks ni sama ada satu keperluan di sekolah sekarang?

Hmm.....aku rasa tak....sebab nilai murni dalam pendidikan Islam kalau diterapkan kena gayanya mampu membendung masalah remaja ni. Lagi 1 apa yang hendak diajarkan? siapa yg tak tau? kadang2 aku rasa pelik kononnya pendidikan seks ni perlu diajar akibat budak2 sekarang tidak tahu sebab akibat perbuatan seks yang dilakukan mereka.?? hmm...nampak sedikit mustahil..jahil betul budak tu kalau dia tak tau langsung...

Lagipun benda yang bernafsu ni...tak payah kita nak ajar...ia akan datang sendiri nanti..contohnya lapar...aku tak rasa sesorang tu x tau nak buat mcm mana sekiranya lapar...budak kecik pun pandai menangis...inikan pula org tua....anda setuju atau tak setuju ngan aku...? Ada aku kisah?? hehe...

No comments: